Mis on meta kirjeldus ja kuidas see Sinu ettevõttele kasulik on?

Shibade bloginurga avame meta kirjelduse teemal – mis see täpsemalt on, kuidas see aitab Sinu ettevõttel kasvada ning nipid heaks meta kirjelduseks.

Mis on meta kirjeldus?

Meta kirjeldus on kuni 155 tähemärgist koosnev HTMLi märgend, mis võtab kokku Sinu kodulehe sisu ning annab nii otsingumootoritele kui Sinu kodulehe külastajatele aimu, mis lehega on täpselt tegu. Kuna Sinu kodulehe meta kirjeldus on nähtav erinevates otsingumootorites, siis on see lausa hädavajalik ja mis kõige tähtsam – aitab Sinu kodulehel otsingumootorites paremini välja tulla! Samuti on meta kirjeldus üks lihtsamaid SEO (Search Engine Optimisation) parandamise viise.

Selline näeb välja meta kirjeldus Google otsingumootoris.

 

 

 

 

 

Kuidas oma kodulehele meta kirjeldust lisada või kuidas seda muuta?

Selleks, et meta kirjeldust lisada, tuleb Sul veidi kõpitseda oma lehe koodi kallal ning logida sisse oma sisuhaldusplatvormi. Kuigi kõik sisuhaldusplatvormid on erinevad, leiab lehe koodist meta kirjelduse lihtsalt üles. Meta kirjeldus näeb koodis välja selline:

<meta name=“description” content=“This is a description of my web page.”/>

Kuidas aitab meta kirjeldus Sinu ettevõttel kasvada?

Meta kirjeldus on see, mida Sinu potentsiaalsed kliendid esimesena otsingumootoris märkavad. Hea meta kirjeldusega kõnetad sa oma potentsiaalset klienti ning sedavõrd suurem on tõenäosus, et nad külastavad just Sinu kodulehte. Kas ei tundu mitte loogiline, et klient klikib just sellel kodulehel, mille kohta on kohe olemas terviklik ja kutsuv kirjeldus?

Lisaks parandab korraliku meta kirjelduse olemasolu tunduvalt otsingumootorites välja tulemist. Kuigi otsingumootorid ei kasuta meta kirjeldusi selleks, et kodulehti järjestada, analüüsivad otsingumootorid meta kirjeldusi sellegipoolest. Eriti hea on veel see, kui lisad oma kodulehele ka meta märksõnu, mis parandavad ka märksõnapõhist nähtavust otsingumootorites.

Kokkuvõttes lood Sa hea meta kirjelduse abil endale teatava konkurentsieelise ning kindlustad endale parema positsiooni otsingumootori tulemustes!

Hea meta kirjelduse nipid

Et otsingumootorites paremini välja tulla ning potentsiaalsete klientide tähelepanu köita, anname viis nippi, kuidas kirjutada head meta kirjeldust.

🐾 Lisa meta kirjeldusse ainult kõige tähtsam info oma ettevõtte kohta, et oma potentsiaalset klienti kõnetada. 

🐾 Ära kirjuta liiga pikka meta kirjeldust! Liiga palju infot peletab kliendi eemale. Kuigi meta kirjeldus võib olla kuni 155 tähemärki, siis hea meta kirjeldus on kuni 130 tähemärki pikk. 

🐾 Mõtle välja meta kirjeldusse mõni üleskutse, mis kliendi kindlasti Sinu kodulehele meelitab

🐾 Kui võimalik, lisa meta kirjeldusse ka märksõna, mis Sinu tegevusalaga kokku sobib ning mille järgi kliendid Sind leida võiksid. Pane aga seejuures tähele, et märksõna sobiks ka lausesse ning tunduks kirjelduses loomulikuna.

🐾 Pea meeles, et erinevates seadmetes võib Sinu meta kirjeldus esineda kärbitud kujul. Proovi olulisim info anda esimese 120 tähemärgiga, et nii tahvelarvutite kui nutitelefonide kasutajaid näeksid kõige tähtsamat infot Sinu ettevõtte kohta.

 

Tundus keeruline ja aega nõudev? Siis võite täiesti vabalt selle töö meile jätta!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *